قطع لینه و حشر یهود
به گزارش اطلاع با ما قطع لینه و حشر یهود- سید یاسر جبرائیلی: کلمه «حشر»، که نام یکی از سورههای مبارکه قرآن کریم است، به معنی بیرون کردن یک جمعیت از یک مکان به صورت دسته جمعی و اجباری است.
«لینه» نیز به معنی درخت خرمای خرم و پربار است.
این سوره،(حشر) روایت ماجرای یهودیان بنیالنضیر است که پس از عهدشکنیشان، رسول خدا (ص) دستور داد که یا از سرزمین ما بیرون شوید، یا آماده جنگ باشید.
یهودیان ابتدا پذیرفته بودند که از سرزمین مسلمانان خارج شوند، اما منافقین به سران یهود پیام دادند که «مبادا از این سرزمین بیرون بروید! بمانید و با محمد جنگ کنید، ما هم پای کار شما هستیم»:
الم تـرالى الذيـن نـافـقـوا يـقـولون لاخـوانـهـم الذيـن كـفـروا مـن اهـل الكتاب لئن اخرجتم لنخرجن معكم و لا نطيع فيكم احدا ابدا و ان قوتلتم لننصرنكم و اللّه يشهد انهم لكاذبون.
این وعده منافقین، یهودیان را دلگرم کرد و تصمیم گرفتند با سپاه اسلام وارد جنگ شوند.
قاصدی نزد رسول خدا(ص) فرستادند و پیغام دادند که «ما از این سرزمین بیرون نمیرویم، هرکاری میخواهی بکن!»
پیامبر (ص) به سپاه اسلام دستور عزیمت به سمت قلعههای بنیالنضیر را دادند. امیرالمومنین(ع) بیرق جنگ را برداشته و به راه افتادند.
سپاه اسلام قلعه یهودیان را محاصره کرد.
منافقین نیز طبق پیشبینی قرآن، به وعده خود عمل نکردند و به کمک یهودیان نیامدند.
پیامبر (ص) دستور داد که رزمندگان اسلام به هر خانهای میرسند، تخریبش کنند. همچنین دستور داد که نخلهای نخلستان بنیالنضیر را قطع کنند.
وقتی قطع نخلستان آغاز شد، یهودیان به پیامبر(ص) اعتراض کردند که «ای محمد! تو همواره مردم را از فساد نهی میکردی، این درختان خرما چه گناهی دارند که قطع می شوند؟»
اینجا بود که آیه شریفه؛
«ما قطعتم من لينه او تركتموها قائمه على اصولها فباذن الله و ليخزى الفاسقين»
نازل شد و روشن ساخت که قطع این درختان، دستور خدای متعال است و هدف از این دستور نیز، خوار ساختن فاسقان است.
با اجرای سیاست قطع نخلستان، یهودیان پیام دادند که حاضریم از سرزمین تو بیرون شویم… (المیزان، سوره حشر)
شاید این پرسش در برخی اذهان مطرح شود که مگر خرما و نخلستان چه اهمیتی داشت که دستور قطع نخلها، چنین نتیجه داد؟
باید توجه کرد که در آن عصر، خرما ارزش و اهمیت زیادی در اقتصاد مدینه داشت؛ به نحوی که جای پول را در معاملات می گرفت.
بیشتر غذای مردم خرما بود. روی آن معامله می کردند، دستمزدها را با خرما پرداخت میکردند، قرضهایشان را با آن ادا میکردند . (محرمی، ۱۳۷۷).
امروز به نظر میرسد سپاه اسلام در مواجهه با صهونیستهای اشغالگر قدس، در موقعیت مشابهی قرار دارد.
رهبر حکیم انقلاب اسلامی که بیانات و دستورات ایشان را باید ترجمه روز قرآن حکیم و سنت رسول خدا(ص) دانست، فرمودهاند؛
کشورهای اسلامی باید «شریانهای حیاتی رژیم صهیونیستی» را قطع کنند.
اما پرسش اینجاست که این «شریان حیاتی» که مصداق «نخلستان بنی النضیر» در عصر امروز است، دقیقا چیست؟
با نگاهی دقیق به موقعیت رژیم صهیونیستی میتوان دریافت که این رژیم از لحاظ منابع طبیعی «فقیر» محسوب میشود.
این رژیم ۹۲ درصد نفت مصرفی خود را وارد میکند، (روزانه ۲۲۰ هزار بشکه) که از مسیر دریای مدیترانه است؛
۹۰ درصد غذایش وارداتی است که آن هم از مسیر دریای مدیترانه است.
۸۰ درصد آب شرب اسرائیل نیز از طریق شیرینسازی آب مدیترانه تامین میشود.
به طور خلاصه، صهیونیستها ۹۹ درصد اقلام مورد نیاز خود را از طریق مدیترانه وارد میکنند.
بله، مدیترانه.
اتفاقا چند سال پیش، روزنامه تایمز آو اسرائیل دقیقا همین عبارت «شریان حیانی» (Lifeline) را برای «مدیترانه» به کار برده بود.
امت اسلام امروز تقریبا در همان موقعیتی قرار دارد که خدای متعال در ماجرای بنی النضیر فرموده بود: «ما ظننتم ان يخرجوا»: خیال نمیکردید که خارج شوند.
اما عمل به دستور ولایت، بلاتردید همان نتیجه ای را خواهد داشت که پیرو عمل سپاه اسلام به دستور پیامبر(ص) در ماجرای بنیالنضیر پیش آمد.
نائب حضرت ولی عصر(عج) فرمودهاند؛
«شریانهای حیاتی رژیم را قطع کنید»
و مصداق این شریان حیاتی نیز روشن است: «دریای مدیترانه».
لذا به نظر میرسد طبق سنت الهی، اگر سپاه اسلام استراتژی «قطع لینه» که همان «مسدودسازی مدیترانه» به روی رژیم صهیونیستی است، اجرا کند، ماجرای حشر، یعنی خروج دسته جمعی یهویان اشغالگر قدس از سرزمین مسلمانان، اتفاق خواهد افتاد.
تجارب گذشته جبهه مقاومت نشان میدهد که توان عملیات روی مدیترانه را دارد:
چه روی تجهیزاتی نظیر آب شیرینکنها، و چه کشتیهایی که حامل آذوقه و انرژی به رژیم هستند.
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0