کد خبر : 57054
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 دی 1402 - 22:57

به مناسبت ولادت حضرت زهرا (سلام‌الله‌علیها) و روز زن:

فراخوان به ارتقاء نقش زنان: میراث حضرت زهرا (س) در روز جهانی زن

فراخوان به ارتقاء نقش زنان: میراث حضرت زهرا (س) در روز جهانی زن
در روز جهانی زن، حضرت فاطمه‌زهرا (س) به‌عنوان نمادی از برتری‌ها و مقام زنان در اسلام، فراخوان به ارتقاء نقش و شرکت فعّال زنان در توسعه اجتماعی و فرهنگی دنیا صادر می‌کند.

به گزارش اطلاع با ما  در روز جهانی زن، حضرت فاطمه‌زهرا (س) به‌عنوان نمادی از برتری‌ها و مقام زنان در اسلام، فراخوان به ارتقاء نقش و شرکت فعّال زنان در توسعه اجتماعی و فرهنگی دنیا صادر می‌کند. این تحلیل به بررسی و تجدیدنظر در مفاهیم مادری، معنویت و آموزه‌های اخلاقی حضرت زهرا (س) به‌عنوان الگویی برای زنان معاصر پرداخته و نیازمندی به تعادل جنسیتی و احترام به حقوق زنان در سطح جهان را مطرح می‌نماید.

تدارک تلویزیون برای سالروز میلاد حضرت زهرا (س)

در روز ولادت حضرت فاطمه‌زهرا (سلام‌الله‌علیها) که به عنوان روز زن نیز گرامی‌داشته می‌شود، نگاهی به شخصیت بزرگ این بانوی الهی و همچنین به مقام و ارزش زنان در اسلام می‌اندازیم.

حضرت زهرا (سلام‌الله‌علیها) به عنوان دختر گرامی پیامبر اسلام، الگویی برتر از نیکوکاری، صداقت، صفا و ایثارگری برای همه زنان و مردان جهان است. ایشان با نهضت و تربیت فرزندانش، بهترین نمونه‌ای از مادری مومنانه را به جامعه نشان دادند.

در اسلام، زنان به‌عنوان نصیبه‌ی مهمی از جامعه محسوب می‌شوند و ایشان حقوق و تکالیف خاص خود را دارند. آیات کریمه به زنان حقوق اقتصادی، اجتماعی، تحصیلی و… را تضمین کرده و اسلام به زنان ارتقاء ویژگی‌های اخلاقی و روحانی را ترویج داده است.

در این روز، به همه زنان شجاع، با اخلاق بالا، مادران مهربان، خواهران مؤمن و دختران پاک، تبریک و تحسین می‌گوییم و امیدواریم که همواره در راه ارتقاء ارزش‌ها و فرهنگ اسلامی، به عنوان ستوانان خانواده و جامعه، نقش مهمی را ایفا نمایند.

برچسب ها :حضرت زهرا ، روز زن

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.