کد خبر : 89132
تاریخ انتشار : دوشنبه 27 فروردین 1403 - 10:47

سیلی خوبی بود اما نه انتقام

سیلی خوبی بود اما نه انتقام

به گزارش اطلاع با ما  دانشطلب: آنچه از اخبار می‌شود فهمید در حمله پهپادی – موشکی سپاه به پایگاه‌های اسرائیل (عملیات وعده صادق) چیزی شبیه حمله به عین‌الاسد اتفاق افتاده، یک سیلی در این حد که بدانید ایران همیشه بی‌واکنش نخواهد ماند. نقطه قوت، شکسته شدن تابوی حمله به سرزمین‌های اشغالی از خاک ایران بود

به گزارش اطلاع با ما  دانشطلب: آنچه از اخبار می‌شود فهمید در حمله پهپادی – موشکی سپاه به پایگاه‌های اسرائیل (عملیات وعده صادق) چیزی شبیه حمله به عین‌الاسد اتفاق افتاده، یک سیلی در این حد که بدانید ایران همیشه بی‌واکنش نخواهد ماند.

نقطه قوت، شکسته شدن تابوی حمله به سرزمین‌های اشغالی از خاک ایران بود اما خسارت‌ها ظاهرا در حدی نبوده که بتوانیم آن را انتقام (حتی در حد یکی از سردارهای شهیدمان) به حساب بیاوریم.

واکنش‌‌ها نباید متوقف شود. اصل غافلگیری در این حمله از بین رفته بود. اسرائیل هم قطعا بی‌کار نمی‌نشیند و مشکل بزرگ ما با همسایگان همچنان برقرار است.

گزینه بسیار موثر این است که سفارت یا کنسولگری اسرائیل در باکو را بزنند و به ترکیه، امارات و بحرین اخطار بدهند که اگر میدان دادن به اسراییل برای حملات تروریستی ادامه پیدا کند امکان عملیات مشابه علیه آنها هم وجود دارد.

اسرائیل هنوز درباره پاسخ به ایران تصمیم نگرفته / گانتز خواستار حمله است

تنش‌ها بالا خواهد رفت و آتش جنگ شعله‌ور می‌شود؟ اولی بله و دومی بعید است. بازیگر موثر در قفقاز روس‌ها هستند و باید پیام صریحی به گوش‌شان برسد که ما متوجه بازی موش و گربه هستیم.

روسیه می‌خواهد درگیری ما با غرب شدت بگیرد تا فشار و دشمنی علیه خودشان کم‌تر شود. به همین دلیل دست و پای ارتش سوریه را بسته‌اند (مطلب قبلی را ببینید . با پان‌ترکیسم هم به عنوان ابزاری برای مهار تشیع بازی می‌کنند. باید بدانند ما می‌توانیم جبهه‌ای را باز کنیم که در اوکراین ضعیف‌تر شوند.

قطعا حمله به باکو آسیب‌ها و پیامدهایی به دنبال دارد اما به همان دلیل که اقدامات آمریکا و اسرائیل بی‌پاسخ نماند و اقلیم کردستان چند بار هدف قرار گرفت باکو هم نباید در سایه امن بماند.

ترکیه، مهم‌ترین رقیب منطقه‌ای ما است و بیشترین سوء استفاده را از تحریم‌ها و افزایش تنش بین ما و غرب داشته. در قفقاز هم با رویای پان‌ترکی شرارت و‌ جنگ راه انداخته.

همانطور که در سوریه پاسخ اردوغان را دادیم در باکو هم باید جواب دیگری به او بدهیم. برای جهان اسلام باید مشخص شود که باکو و آنکارا در جبهه اسرائیل هستند. غرب باید مطمئن باشد که صادرات نفت و گاز از قفقاز کاملا در خطر است.

نتیجه بازی در چارچوب قواعد بین‌المللی همین مصیبت‌هایی است که یکی پس از دیگری بر سرمان آوار شده. از فلاکت اقتصادی و ترور بهترین فرماندهان و خرابکاری و انفجار در تأسیسات هسته‌ای و پتروشیمی گرفته تا درگیری با گروهک‌های تروریستی و جنبش‌های هرزگی و تجزیه‌طلبی و…، رسما ایران را تا لبه سقوط هل دادند.

هیچ کشوری در کنار ما نباید از رابطه داشتن با اسراییل احساس امنیت کند. دنیا باید بداند که از کوره در رفتن ایران چه خطر بزرگی برای بازار انرژی و اقتصاد جهان دارد.

بمب اتم را هم بسازید. با حمله به کنسولگری و تحقیر واکنش ایران (که کوچک و ناچیز بوده) خودشان جوازش را صادر کرده‌اند.

برچسب ها :اسرائیل ، انتقام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.