کد خبر : 86157
تاریخ انتشار : جمعه 17 فروردین 1403 - 14:47

رئیسی خوب وعده می‌دهد‌

رئیسی خوب وعده می‌دهد‌
سال گذشته فقط ۳ درصد از اهداف دولت برای تولیدِ برق تجدیدپذیر محقق شد و امسال مسئولان مربوطه وعده داده‌اند که ظرفیت را ۵ برابر خواهند کرد

به گزارش اطلاع با ما  دانشطلب: سال گذشته فقط ۳ درصد از اهداف دولت برای تولیدِ برق تجدیدپذیر محقق شد و امسال مسئولان مربوطه وعده داده‌اند که ظرفیت را ۵ برابر خواهند کرد، یعنی ۶۰۰ درصد افزایش. آیا موفق خواهند شد؟ اگر دو‌ صفرش را کم کنیم احتمالا بله، ۶ درصد ازشان برمی‌آید.

بیش از ۹۳ درصد از برق ایران در نیروگاه‌های فسیلی تولید می‌شود. ناترازی سوخت و کمبود آب در ایران را همه دنیا فهمیده‌اند اما باز توربین گاز و سیکل ترکیبی راه می‌اندازند و به این غلط افتخار می‌کنند. وعده‌های نو می‌دهند اما فسیلی‌ها را توسعه.

سهم انرژی‌های تجدیدپذیر تقریبا همه جای جهان رو به فزایش گذاشته. از انگلیس و آمریکا تا چین و ژاپن، حتی همسایگان ترک و عرب از ما جلوتر هستند. دولت‌های ایران اما طوری رفتار کرده‌اند که انگار فقط ما نفت و‌ گاز داریم! فسیلی هست، پس چرا تجدیدپذیر؟

خوشبختانه دولت رئیسی ضرورت تنوع در سبد انرژی را فهمیده اما متأسفانه توان اجرایی برای جبران مافات را ندارند. عقب‌ماندگی فاجعه‌بار روحانی در بخش نیرو البته قابل جبران نیست اما اگر ثلثِ وعده‌های این دولت هم‌ محقق می‌شد باز جای امیدواری بود.

رئیسی: باید به رای مردم توجه شود/ 12 فروردین از 22 بهمن هم مهم تر است

چرا کار پیش نمی‌رود؟ رئیسی خوب وعده می‌دهد اما توانِ درافتادن ندارد. جلوی گردن‌کلفت‌هایِ همیشگی (اتاق بازرگانی، شرکت‌های نفتی، سپاهی‌ها، مهندس‌های توربین‌ساز و…) رویکردِ وارونه دارد. به جای اینکه سر جایشان بنشاند تواضع می‌کند.

برچسب ها :دولت ، رئیسی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.