کد خبر : 91803
تاریخ انتشار : دوشنبه 3 اردیبهشت 1403 - 16:33

بی‌حجابی فساد را کم می‌کند؟

بی‌حجابی فساد را کم می‌کند؟
هوچی‌گری سکولارها با فسادِ اقتصادی در طیف مذهبی این ضرب‌المثل عامیانه را به یاد می‌آورد که «آبکش به کف‌گیر گفت: هفت تا سوراخ داری». حجاب را با فساد قاطی می‌کنند تا راه برای ولنگاری خودشان باز شود والا همه طیف‌ها و گروه‌ها در ایران فسادِ اقتصادی دارند.

به گزارش اطلاع با ما  دانشطلب: هوچی‌گری سکولارها با فسادِ اقتصادی در طیف مذهبی این ضرب‌المثل عامیانه را به یاد می‌آورد که «آبکش به کف‌گیر گفت: هفت تا سوراخ داری». حجاب را با فساد قاطی می‌کنند تا راه برای ولنگاری خودشان باز شود والا همه طیف‌ها و گروه‌ها در ایران فسادِ اقتصادی دارند. بی‌حجاب‌ها و بی‌دین‌ها قدرت را بگیرند بدون شک فساد هم بیشتر خواهد شد.

ما جامعه‌ای داریم که اول هنجارها و ارزش‌ها در آن کار می‌کنند نه قانون. وفاداری به قانون اصطلاحا درونی نشده و همه جا می‌شود نشانه‌های دور زدن یا زرنگی را دید. آنها که متعهد هستند و خلاف نمی‌کنند به خاطر پایبندی وجدانی (نه فقط ظاهری) به دین و اخلاق است. هر چقدر این ریشۀ پنهان ضعیف‌تر شود راه برای قانون‌شکنی و حق‌خوری هموارتر می‌شود.

اگر یک جا ارزش‌ها شکسته شوند نتیجه‌اش طبیعتا از جاهای دیگر بیرون می‌زند. مثلا اگر حیا عقب برود و برهنگی بیشتر شود دزدی و فساد رو به فزونی می‌گذارد. پیوستگیِ هویت و عدالت از همین رو است، هر دو یک آبشخور دارند. برهنگی به خاطر خوشی و راحتی است دروغ و دزدی هم برای همین، وجدانی که اولی را بپذیرد حتما به دومی نه نمی‌گوید.

 

جریمه های نقدی بدحجابی مانند جریمه های رانندگی است؟

در خود نظام از دهه هفتاد حساسیت به حجاب کم شد و سال‌های بعدش قابل مقایسه با گذشته نیست، وضعیت فساد چه تغییری کرد؟ همزمان با باز شدن فضای سیاسی و اجتماعی فساد هم بالا رفت و تبعیض، فریادِ عدالت را از همه جا بلند کرد. رویکرد مادی و مصرفی یا سازش و انفعال در برابر دنیا (مسابقه برخورداری) فساد و ریا را با هم بالا می‌برد.

طیفِ سکولار و غرب‌گرا ثابت کرده چقدر خوش‌اشتها است و چه ولع سیری‌ناپذیری برای تصاحب دارد. چه داخل چه خارج از کشور نشانه‌های پول‌دوستی و حرصِ عجیب و غریب برای تاراج کاملا قابل مشاهده است. اگر به براندازها بگویند این پولِ دارو و غذای مردم است اما به شما می‌دهیم تا ایران را زودتر ویران کنید چند درصدشان دست رد می‌زنند؟

پیش‌تر گفته‌ام و باز تکرار می‌کنم که برای پایین آوردن عربده‌ها درباره حجاب و ربط دادنش به فساد جا دارد وزارت اطلاعات فهرستِ کسانی را افشا کند که سرمایه از کشور بیرون برده‌اند و در کانادا، امارات و ترکیه تبدیل به خانه یا حساب‌های بانکی پر و پیمان کرده‌اند. واضح است که کدام طیف وسط تحریم‌‌های کشنده مشغول کَندن و بُردن (https://t.me/makshufat/45323) بوده.

تجربه پیش از انقلاب هم پوزخند به لب می‌آورد. رضاخان هیولای زمین‌خواری بود و پسرش از بزرگ‌ترین دزدهای تاریخ‌. ساختنِ هزار فامیل و طبقه نوکیسه که یک پا در بیرون دارند و یک پا در ایران (تا به عنوان مباشرِ استعمار مملکت را بچاپند و به غرب ببرند) بزرگ‌ترین فساد ممکن بوده. نشتی جمهوری اسلامی هم میدان دادن به همین نحوست است.

اگر دنیایی خیالی بسازیم که سکولارها کاملا قانونمند رفتار کنند باز ساختاری که ازشان درمی‌آید طبقاتی خواهد بود. ثروت‌های ملی را به جیب اقلیتِ بالا می‌ریزند و هیچ چیز جلوی مهاجرت به غرب (و هم‌چشمی با ویلاهای بزرگ‌تر و زیباتر در مناطق گران‌تر اروپا) را نمی‌گیرد. کاهشِ فساد با حاکم شدنِ آزادیخواه‌ها ادعایی است در حد بی‌پروایی آبکش.

برچسب ها :بی حجابی ، فساد

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.