کد خبر : 100969
تاریخ انتشار : شنبه 5 خرداد 1403 - 10:32

چه کسی بر روی صندلی ریاست می نشیند

انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری: از چالش‌های اصلاح‌طلبان و اعتدالیون تا فرصت‌های حامیان دولت سیزدهم

انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری: از چالش‌های اصلاح‌طلبان و اعتدالیون تا فرصت‌های حامیان دولت سیزدهم
در تحلیل انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، می‌توان به دو دسته اصلی پرداخت: منتقدان دولت سیزدهم و حامیان آن. دسته اول شامل اصلاح‌طلبان و اعتدالیون است که با مشکلاتی از جمله کمبود پایگاه اجتماعی و عدم وجود سازمان انتخاباتی مناسب مواجه‌اند.

به گزارش اطلاع با ما در تحلیل انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، می‌توان به دو دسته اصلی پرداخت: منتقدان دولت سیزدهم و حامیان آن. دسته اول شامل اصلاح‌طلبان و اعتدالیون است که با مشکلاتی از جمله کمبود پایگاه اجتماعی و عدم وجود سازمان انتخاباتی مناسب مواجه‌اند. گزینه‌های مطرح این دسته شامل علی لاریجانی، دکتر همتی، دکتر ظریف و سورنا ستاری است، هرچند موفقیت آن‌ها به دلیل شرایط موجود بعید به نظر می‌رسد.

در دسته دوم، حامیان گفتمان دولت سیزدهم، دولتی‌ها و غیر دولتی‌ها را می‌توان شناسایی کرد. در این گروه، دولتی‌ها مانند مخبر، صولت مرتضوی، ضرغامی و بذرپاش مطرح‌اند. مخبر و صولت مرتضوی به دلیل شخصیت نزدیک‌تر به آیت الله رئیسی و شانس بیشتر برای تأیید صلاحیت، گزینه‌های برجسته‌تری به شمار می‌روند.

در نهایت، عوامل تعیین‌کننده شامل توان بسیج پایگاه اجتماعی، سازمان انتخاباتی و تأیید صلاحیت شورای نگهبان خواهند بود. انتخاب رئیس‌جمهور آینده جمهوری اسلامی به شدت به توان این گروه‌ها در فائق آمدن بر این چالش‌ها بستگی دارد.

پیشنهاد برای ثبت‌نام الکترونیکی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.