کد خبر : 42658
تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 آذر 1402 - 10:11

امام جماعت؛ محور جریان ولایت الهی در جامعه

امام جماعت؛ محور جریان ولایت الهی در جامعه
قائم مقام بنیاد هدایت گفت: به تعبیر رهبر انقلاب، محور مسجد امام مسجد است که باید محور حرکت، پویایی و جریان ولایت الهی در محله باشد.

به گزارش اطلاع با ما به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام رضا غلامی، قائم مقام بنیاد هدایت درمورد نقش مهم امام جماعت در زمینه پیوندهای اجتماعی و ولایی اظهار کرد: اساساً به تعبیر رهبر انقلاب محور مسجد امام مسجد است که باید محور حرکت، پویایی و جریان ولایت الهی در محله باشد و مردم را پای کار بیاورد.

قائم مقام بنیاد هدایت تصریح کرد: شاید اساسی‌ترین کاری که امام جماعت باید در قدم اول انجام دهد این است که چند اقدام جدی و موثر را در دستور کار خود قرار دهد. احیاء و تقویت پیوند‌های اجتماعی و ولایی، یکی از آن هاست که پیوند همسایگی، پیوند خانوادگی و خویشاوندی و پیوند اخوت و برادری در محله است و این موارد را باید احیاء و تقویت و منسجم کند و قلوب و عقول را به هم گره بزند و باعث گسترش و تقویت ارتباط‌های انسانی شود.

حجت‌الاسلام غلامی گفت: نظام سلطه و نظام‌های طاغوت به دنبال «یَقْطَعُونَ ما أَمَرَ اللهُ بِهِ أَنْ یُوصَلَ» هستند. یعنی به دنبال قطع کردن رشته‌های اتصالی هستند که خداوند سبحان امر و دستور به اتصال ارتباط آن‌ها را داده اند. اما نظام سلطه و طاغوت به دنبال قطع این پیوندهاست و این وظیفه امام جماعت است که چنین اتصالات و پیوند‌هایی را احیاء و مستحکم کند و به هم گره بزند. زیرا پیوند‌های الهی مجرای جریان ولایت الهی در جامعه هستند.

آیت الله نوری همدانی : مساجد رو به خلوت شدن است

قائم مقام بنیاد هدایت ادامه داد: دومین کاری که امام جماعت باید انجام دهد این است که نهاد امامت خود را شکل دهد و تقویت کند و نه تنها از خانواده خودش و حلقه‌های میانی محله اش برای این منظور استفاده کند بلکه کنش گران و فعالان و دغدغه مندانی که در محله زندگی می‌کنند را شناسایی کند و هسته‌های مقاومت و اصلی حرکت و مدیریت خود را شناسایی و تربیت و منسجم کند.

حجت‌الاسلام غلامی تصریح کرد: سومین اقدامی که امام جماعت باید انجام دهد «لِیَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ ۖ» است. یعنی مردم را برای اقامه‌ی قسط به میدان بیاورد و آن‌ها را به حرکت در آورد. چه در صدر اسلام و چه در جنگ تحمیلی نمونه‌هایی را مشاهده کرده ایم که همگی از مسجد رشد کرده اند. زیرا مسجد پایگاه رشد و حرکت و انسجام و بسیج عمومی است و در همه این سال ها، مردم با محوریت مسجد و امام مسجد در میدان حضور داشته اند و مسئله انقلاب اسلامی که مسئله جنگ بود در مسجد فعالیت‌هایی مثل تربیت نیرو، اعزام به جبهه و پشتیبانی از رزمنده‌ها از پشت جبهه و تأمین امنیت آن‌ها و خانواده‌های رزمنده را برعهده داشت و همه این‌ها با حضور جدی و موثر مردم در صحنه انجام می‌شد.

قائم مقام بنیاد هدایت مطرح کرد: امروز در تقابل تمدنی و در جنگ ترکیبی به ویژه جنگ شناختی که دشمن علیه انقلاب اسلامی به کار گرفته است و تقابل جدی که در جبهه حق و باطل به وجود آمده است اگر انقلاب اسلامی بخواهد در مقابل این هجمه تاب آوری داشته باشد و برتری خود را نشان دهد باید به الگوی مدیریت مسجد و امامت بر مسجد و محله برگردیم و مردم را به میدان بیاوریم.

حجت الاسلام غلامی ادامه داد: امروز، مقدمه و اولویت ما بر اساس شرایط فعلی جامعه برای این که اقامه قسط و قیام لله اتفاق بیفتد جهاد تبیین است که مسجد به عنوان پایگاه تبیین و امام به عنوان پیشران جهاد تبیین باید تلاش کند و بتواند این فریضه‌ی قطعی و فوری را با محوریت مسجد و به میدان آوردن مردم محقق کرده و ایمان و امید را در میان مردم جامعه تقویت کند و تقویت روح ایمان و امید باعث شود که مردم در مقابل این هجمه‌ها مقاومت کرده و با آن‌ها مقابله کنند.

قائم مقام بنیاد هدایت یادآور شد: اساساً در این جنگ ترکیبی که دشمن طراحی کرده است تا اراده‌ها و ایمان‌ها را سست و ضعیف کند باید بتوان در مقابل آن ایستادگی کرد و ان شاءالله، شاهد تعالی جدی مسجد باشیم و خانه خدا به عنوان پایگاه توحید و ذکر، جامعه پردازی ولایی و زمینه سازی ظهور را فراهم کند همان طور که رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال ۹۵ فرمودند مسجد می‌تواند پایگاه همه کار‌های نیک، خودسازی و انسان سازی، تعمیر دل، تعمیر دنیا و مبارزه با دشمن و می‌تواند زمینه ساز تمدن اسلامی باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.