کد خبر : 72988
تاریخ انتشار : شنبه 28 بهمن 1402 - 12:24

شب پنجم جشنواره موسیقی فجر؛

از گرامیداشت دو هنرمند فقید موسیقی ایران تا اجرای ارکستر سمفونیک و گروه ماکان

از گرامیداشت دو هنرمند فقید موسیقی ایران تا اجرای ارکستر سمفونیک و گروه ماکان
جشنواره بین المللی موسیقی فجر در پنجمین شب خود با اجرا‌هایی از سبک‌های مختلف موسیقی روبرو بود.

به گزارش اطلاع با ما  به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، با گذشت پنج شب از برگزاری سی و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر، شب گذشته، این رویداد مهم هنری با اجرا‌هایی از سبک‌های مختلفی از موسیقی در تالار وحدت، رودکی، فرهنگسرای ارسباران، سالن میلاد نمایشگاه بین المللی، مجموعه کوشک باغ هنر، سالن سوره حوزه هنری و فرهنگسرای بهمن روبرو بود چراکه هر یک از آن‌ها شاهد اجرا‌های موسیقایی متفاوتی از هنرمندان بودند.

طبق جدولی که ستاد برگزاری جشنواره بین المللی موسیقی منتشر کرده بود در پنجمین روز از این رویداد هنری، تالار وحدت در ساعت ۱۴:۳۰ دقیقه میزبان کنسرت گروه موسیقی «ژناوا» ویژه بانوان و در بخش موسیقی بین الملل، در ساعت ۱۸:۳۰ میزبان رسیتال پیانو موریس ارنست از کشور آلمان بود و همچنین، در ساعت ۲۱:۳۰ دقیقه، ارکستر سمفونیک تهران به رهبری منوچهر صهبایی روی صحنه رفت.

گفتنی است که تالار رودکی در دو بازه زمانی ۱۸:۳۰ و ۲۱:۳۰ میزبان دو اجرا بود که سانس ابتدایی به کنسرت ارکستر بادی «راین» به رهبری امیرحسین محمدیان و اجرای محمدرضا امیرقاسمی و سانس دیگر در دو بخش مختلف به گرامیداشت دو هنرمند فقید موسیقی اختصاص داشت که بخش اول، شب لطف الله مجد با هنرمندی سامان صادقیان و جواد علیرضایی و بخش دوم، شب مرتضی محجوبی با هنرمندی محمدرضا امیرقاسمی به کار خود پایان داد.

هنرستان موسیقی پسران تهران نیز کنسرت خود را در ساعت ۱۸:۳۰ روز گذشته در سالن سوره حوزه هنری اجرا کردند و فرهنگسرای ارسباران هم، در ساعت ۱۸:۳۰ میزبان کنسرت ویژه بخش کودک و نوجوان و در ساعت ۲۱:۳۰ میزبان کنسرت گروه «نوای سیمره» به سرپرستی مهران غضنفری بود و در بخش سرود، گروه سرود «رهروان حضرت زهرا (س)» و «نوای مهر» به اجرا پرداختند.

شب گذشته، گروه پسران «نوای مهر» به سرپرستی رستم بابامیر و مربی گری امید بابامیر به دعوت مژده لواسانی به روی صحنه رفتند و به اجرای قطعات خود از جمله «زادگاه شیرون»، «بوی بهار» و «آگله» پرداختند.

شب ضعیف موسیقی پاپ در سالن میلاد جشنواره

امیررضا خالدی، محمدمهدی خالدی، محمد موسوی، سبحان موسوی، علی دژ آبگاه، رضا شریفی، محمدرضا حسنی، ابوالفضل حسنی، حمیدرضا خوش اندام، رضا سهرابی، علیرضا رحیمی، امیرمحمد فتاحی، تاراز فرخی، علی افضلی و رضا محمدی به سرپرستی رستم بابامیر و مربی گری امید بابامیر اعضای گروه نوای مهر را تشکیل دادند.

امید بابامیر مربی گروه نوای مهر در گفت و گویی در مورد اجرای این گروه در جشنواره موسیقی فجر گفت: اجرای بسیار خوبی را شاهد بودیم به هر حال با توجه به اینکه بچه‌ها زمانی که در مقابل مخاطبان اجرا می‌کنند، مقداری استرس دارند، اما با این وجود، اجرای بسیار خوبی داشتند.

او افزود: با تمام این تفاسیر، از اجرای بچه‌ها راضی هستم. همچنین، گروه رهروان حضرت زهرا نیز اجرای بسیار خوبی داشتند و امیدوارم که در تمامی مراحل موفق باشند.

جشنواره بین المللی موسیقی فجر در پنجمین شب خود در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی تهران و فرهنگسرای بهمن در بخش موسیقی پاپ شاهد اجرای خوانندگان جوان بود؛ به طوری که حمید هیراد و مصطفی راغب در ساعت ۱۹ و گروه «ماکان» در ساعت ۲۲ در سالن میلاد به روی صحنه رفتند و در همین دو بازه زمانی، حامیم از دیگر خوانندگان موسیقی پاپ کشور در فرهنگسرای بهمن به اجرا پرداخت.

برچسب ها :ایران ، موسیقی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.