کد خبر : 77568
تاریخ انتشار : یکشنبه 13 اسفند 1402 - 21:47

اروپا همان است که همان است

اروپا همان است که همان است
واقعیت را بخواهید اروپای قبل از رنسانس با اروپای بعد از رنسانس در تحقیر زن هیچ تفاوتی نکرده بلکه با تغییر شیوه‌ها و بهره‌مندی از جاذبه جنسی آن را برای مخاطب شیرین کرده‌ است.

به گزارش اطلاع با ما  عالیه سادات: واقعیت را بخواهید اروپای قبل از رنسانس با اروپای بعد از رنسانس در تحقیر زن هیچ تفاوتی نکرده بلکه با تغییر شیوه‌ها و بهره‌مندی از جاذبه جنسی آن را برای مخاطب شیرین کرده‌ است. درتصاویری که از تاریخ اروپا به جامانده و مشاهده می‌کنید، مردان برای تحقیر و تنبیه زنان از پوزه‌بند استفاده می‌کردند، و بدتر از آن زنانی که پوزه بند بسته بودند را شوهرانشان در شهر میچرخاندند و از مردم می‌خواستند بر سر آنها تف کنند تا تأدیب شوند. باید افتخار کنیم زمانیکه ما در سرزمین اسلامی منزلت زنان را آموزش می‌دادیم و حدیث زن ریحانه و بهشت زیر پای مادر را نقل می‌کردیم غربی‌ها اینگونه زن گردی کرده و آنها تحقیر می‌کردند.

اما فیلم دوم هم اروپای امروزی است. مستندی از تحقیر چند زن بی خانمان برای تفریح و سرگرمی توسط همان اروپاییان که توحش اجدادشان را یادآوری می‌کند.

زن مستقل دروغ روانشناسی زرد است

حال شاید عده‌ای بگوید مگر در کشور ما زنی تحقیر نشده یا کتک نخورده است؟ باید بگوییم در هر جامعه افراد خشن و پرخاشگر وجود دارد اما انچه که مهم است معماری فرهنگی جامعه است. آیا جامعه ما اجازه تحقیر زنان توسط شوهرانشان را به آنها داده و یا با آنها همکاری کرده است؟ ایا ارزشهای اجتماعی ما به مردان اجازه داده که زنان خود را آزار دهند؟
هرگز چنین اتفاقی در جامعه ما رخ نداده و بالعکس هنجارهای اجتماعی تلاش کرده رفتار نامناسب مرد را مذمت کند.

 

برچسب ها :اروپا ، کشور

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.