کد خبر : 63815
تاریخ انتشار : جمعه 29 دی 1402 - 11:25

گزارش سی‌ان‌بی‌سی درباره بزرگترین ریسک سیاسی در سال ۲۰۲۴

احتمال تاثیر هوش‌مصنوعی در به‌هم زدن نتایج انتخابات

احتمال تاثیر هوش‌مصنوعی در به‌هم زدن نتایج انتخابات
شبکه خبری سی‌ان‌بی‌سی در مطلبی  بر اساس نظرسنجی داووس هشدار داده که بزرگ‌ترین خطر سیاسی در سال ۲۰۲۴ اختلال ناشی از هوش مصنوعی در انتخابات دنیا خواهد بود!

به گزارش اطلاع با ما ، شبکه خبری سی‌ان‌بی‌سی در مطلبی  بر اساس نظرسنجی داووس هشدار داده که بزرگ‌ترین خطر سیاسی در سال ۲۰۲۴ اختلال ناشی از هوش مصنوعی در انتخابات دنیا خواهد بود! در این گزارش جدید که به تازگی منتشر شده؛ به این واقعیت هشداردهنده اشاره شده که نگرانی از احتمال تاثیر مخرب هوش مصنوعی در به‌هم زدن نتایج انتخابات در صدر فهرست بزرگ‌ترین ریسک‌های سال ۲۰۲۴ قرار گرفته است.
این گزارش که تحت عنوان «گزارش جهانی خطرات ۲۰۲۴» توسط مجمع جهانی اقتصاد منتشر شده، به این موضوع هشداردهنده اشاره شده که اطلاعات نادرست ناشی از هوش مصنوعی در صدر جدول بزرگ‌ترین خطرات احتمالی سال ۲۰۲۴ قرار گرفته- و در این رتبه‌بندی از تغییرات اقلیمی، جنگ و ضعف اقتصادی پیشی گرفته است. نویسندگان این گزارش گفته‌اند که خطرات متعددی در ترکیب با هم ظرفیت انطباق جهانی را تا نهایت حد گنجایش خود پر کرده- و از رهبران جهان خواسته‌اند در همکاری با هم به دنبال ایجاد یک سری گاردریل یا نرده‌ محافظ بوده و روی روش‌های مختلف برای مقابله با این خطرات تمرکز کنند.
در گزارشی جدید آمده؛ از آن‌جا که حدود نیمی از جمعیت بزرگسال جهان در سال جاری با انتخابات مواجه بوده و به عبارت بهتر پای صندوق‌های رای خواهند رفت، نگرانی‌های متعددی درباره احتمال نقش‌آفرینی هوش مصنوعی در ایجاد اختلال در نتایج انتخابات به وجود آمده- و این نگرانی‌ها در صدر فهرست بزرگ‌ترین ریسک‌های سال ۲۰۲۴ قرار گرفته‌اند.

 

جان کری برای پیوستن به کارزار انتخاباتی بایدن از سمتش کناره گیری می‌کند

دو روز پیش مجمع جهانی اقتصاد در گزارشی تحت عنوان «گزارش جهانی ریسک‌های ۲۰۲۴» نوشت که اطلاعات نادرست و اخبار جعلی ناشی از هوش مصنوعی- و تبعات آن در زمینه قطبی کردن جامعه- پیش از تغییرات اقلیمی، جنگ و ضعف اقتصادی در صدر خطرات اصلی دنیا در دو سال آینده رتبه‌بندی شده است.
کارولینا کلینت به عنوان یکی از تهیه‌کنندگان این گزارش به سی‌ان‌بی‌سی می‌گوید: «هوش مصنوعی می‌تواند مدل‌هایی برای تأثیرگذاری بر جمعیت بزرگ رأی‌دهندگان بسازد- که چنین چیزهایی را قبلاً ندیده‌ایم». او می‌افزاید: «این‌که این اتفاق چگونه روی خواهد داد، اتفاقی بسیار بسیار مهم است- که باید منتظر بمانیم و تماشا کنیم».
نگاهی به آینده حکایت از این می‌کند که موازنه خطرات و ریسک‌های دهه آینده از مسایلی مانند وضعیت آب و هوایی و تبعات شدید آن به سمت و سوی تغییرات حیاتی در نظم سیاسی جهان تغییر خواهد کرد. در این راستا بیش از دو سوم از افرادی که مورد بررسی و نظرسنجی قرار گرفته‌اند، پیش‌بینی می‌کنند که در آینده نزدیک جهان چندقطبی یا تکه‌تکه جدیدی شکل خواهد گرفت.
گزارش مجمع جهانی اقتصاد که با همکاری گروه بیمه زوریخ تهیه شده؛ با نظرسنجی از بیش از ۱۴۰۰ نفر از سیاستمداران و سیاست‌سازان، رهبران صنعتی و متخصصین حوزه ریسک‌های جهانی، بر موضوع بزرگ‌ترین نگرانی‌های جهانی تمرکز کرده است

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.