کد خبر : 70608
تاریخ انتشار : چهارشنبه 18 بهمن 1402 - 22:51

بعثتی که به عقل و قلم رشد داد

بعثتی که به عقل و قلم رشد داد
اینکه خداوند نشانه آخرین پیامبرش را از جنس کتاب و سخن قرار داده نشانه احترام به عقل بشر است. یعنی که دیگر لازم نیست عصا اژدها شده و یا مرده زنده شود.

به گزارش اطلاع با ما، صادق ابراهیمی: اینکه خداوند نشانه آخرین پیامبرش را از جنس کتاب و سخن قرار داده نشانه احترام به عقل بشر است. یعنی که دیگر لازم نیست عصا اژدها شده و یا مرده زنده شود. عقل این مردم به میزانی از پختگی رسیده است که خداوند، خودش با مردم سخن گفته و هدایتشان می کند: ((أَوَلَمْ يَكْفِهِمْ أَنَّا أَنْزَلْنَا عَلَيْكَ الْكِتَابَ يُتْلَى عَلَيْهِمْ إِنَّ فِي ذَلِكَ لَرَحْمَةً وَذِكْرَى لِقَوْمٍ يُؤْمِنُونَ : آيا برای آنها همین کافی نیست که ما بر تو این کتاب را نازل کردیم که بر آنها خوانده می شود؟! همانا در این امر (نزول کتاب آسمانی) رحمت و یادآوری است برای گروهی که ایمان می آورند.)) عنکبوت،51

نقش مهم اقامه عزاداری حضرت زهرا (س) در حفظ وحدت اسلامی

آیا این افتخار در جهان امروزی کافی نیست که کتاب آسمانی ما با فرمان به ((خواندن)) شروع شد و به ((قلم و آنچه می نویسد)) قسم می خورد؟! آیا این افتخار برای ما کافی نیست که پیامبر بزرگمان شرط آزادی اسرایی که به شهر او حمله کرده بودند را آموزش سواد به مسلمانان می گذاشت؟! شاید شروع فرهنگ سوادآموزی عامه در طول تاریخ از مدینه پیامبر شروع شد و تا قبل از آن هیچ تمدنی نتوانسته بود خواندن و نوشتن را همگانی کند. پایگاه اطلاع رسانی گریک ریپورتر که بزرگ ترین سایت اطلاع رسانی بین المللی کشور یونان است در گزارشی نوشته: ((بدون دانشمندان دوران اوج تمدن اسلامی (قرن ۸ تا ۱۳ میلادی) بیشتر علوم یونان باستان از بین می رفت.))

مبعث حضرت خاتم الانبیا مبارک باد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.