کد خبر : 81587
تاریخ انتشار : یکشنبه 27 اسفند 1402 - 21:49

اعزام هیات ایران برای نظارت بر انتخابات روسیه

اعزام هیات ایران برای نظارت بر انتخابات روسیه
پیش از این هم ناظرانی از طرف ایران برای نظارت بر انتخابات کشورهای آذربایجان، سوریه و ارمنستان اعزام شده بودند.

به گزارش اطلاع با ما  به نقل از عصر ایران، “دبیر ستاد انتخابات کشور” به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران به عنوان ناظر انتخابات ریاست جمهوری روسیه به مسکو سفر کرده است.

پیش از این هم ناظرانی از طرف ایران برای نظارت بر انتخابات کشورهای آذربایجان، سوریه و ارمنستان اعزام شده بودند.

محسن اسلامی دبیر ستاد انتخابات ایران در مصاحبه با ایرنا گفته است”: فرایند اجرایی انتخابات در نقاط مختلف جهان مشابهت‌های قابل توجه دارند. وی همچنین سرعت و سهولت در رأی‌گیری را به عنوان ویژگی انتخابات در حال برگزاری در روسیه نام برد.
او سفر خود به روسیه را به دنبال دریافت دعوت‌نامه از کمیسیون مرکزی انتخابات این کشور برای نظارت بر انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور عنوان کرد.

انتخابات ریاست جمهوری روسیه به مدت سه روز از جمعه گذشته شروع شد و امروز به پایان می رسد. در این انتخابات 4 کاندیدا به رقابت می پردازند که مهمترین آنها ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری فعلی است. پیروزی او در این انتخابات قطعی است تا دوره پنجم ریاست خود را شروع کند. دوره ریاست جمهوری در روسیه 6 ساله است.

قراردادهای نفتی به‌ارزش ۱۳میلیارد دلار با شرکت‌های ایرانی به امضا رسید

این مقام ایرانی اظهار داشت:‌ در روز جمعه ۲۵ اسفندماه ۱۴۰۲ همزمان با نخستین روز برگزاری هشتمین دوره ریاست‌جمهوری روسیه از شعب اخذ رأی در شهر مسکو بازدید کردیم و ضمن بررسی روند فعالیت‌های اجرایی و رأی‌گیری این انتخابات، گفت‌وگوهایی با برخی رؤسا و کاربران برخی شعب داشتیم و آنها توضیحاتی درباره فرایندها به ما ارائه کردند.

این مقام وزارت کشور اضافه کرد:‌ در انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه شاهد رأی‌گیری دستی و الکترونیک هستیم که این روند در جمهوری اسلامی ایران نیز اجرا می‌شود. در این انتخابات،‌ از مردم به سرعت و سهولت، رأی اخذ می‌شود و این امکان برای آنها فراهم است که شعب را از قبل تعیین کنند و قادر هستند که برای روز رأی‌گیری برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشند.

وی افزود:‌ در انتخابات روسیه، برای برخی افراد که نمی‌توانند به دلایلی همچون کهولت سن به شعبه اخذ رأی مراجعه کنند،‌ این امکان فراهم است که تماس بگیرند تا صندوق سیار وارد منزل، بیمارستان یا مکان مورد تقاضای آنها شود. برای هر یک از سه روز هم زمان‌بندی مراجعه به شعبه اخذ رأی صورت گرفته است که از هشت صبح تا هشت شب در زمان خاصی به شعبه مراجعه کنند.

برچسب ها :ایران ، روسیه

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.