کد خبر : 76340
تاریخ انتشار : چهارشنبه 9 اسفند 1402 - 21:56

آلمان با وجود کنار گذاشتن انرژی هسته‌ای، به داشتن بمب اتم فکر می‌کند

آلمان درحال پی ریزی افزایش قدرت اتمی اروپا!

آلمان درحال پی ریزی افزایش قدرت اتمی اروپا!
کریستیان لیندنر، وزیر اقتصاد دولت فدرال و رهبر حزب لیبرال دموکرات آلمان با هشدار به ادامه تهدیدهای روسیه و احتمال بازگشت دونالد ترامپ به کاخ سفید، خواستار ایفای نقش آلمان در ائتلاف کشورهای دارای تسلیحات بازدارنده هسته‌ای اروپا، یعنی فرانسه و بریتانیا شد.

به گزارش اطلاع با ما ، کریستیان لیندنر، وزیر اقتصاد دولت فدرال و رهبر حزب لیبرال دموکرات آلمان با هشدار به ادامه تهدیدهای روسیه و احتمال بازگشت دونالد ترامپ به کاخ سفید، خواستار ایفای نقش آلمان در ائتلاف کشورهای دارای تسلیحات بازدارنده هسته‌ای اروپا، یعنی فرانسه و بریتانیا شد.

لیندنر در این مقاله این پرسش را مطرح می‌کند که با توجه به تشدید تهدیدهای روسیه علیه امنیت اروپا و احتمال محدود شدن چتر حمایتی ناتو، در صورت به قدرت رسیدن دونالد ترامپ، زرادخانه هسته‌ای بریتانیا و فرانسه تا چه‌اندازه توانایی بازدارندگی دارد و این دو کشور تا چه حدی توان مالی و فنی برای گسترش این زرادخانه را دارند؟

کنعانی: مقامات آلمان به بهانه حمایت از حقوق بشر به دخالت در امور داخلی دیگر کشورها می‌پردازند

دولت ائتلافی آلمان با حضور قدرتمند حزب سبز، از بهار سال گذشته استفاده از برق هسته‌ای در این کشور را کاملا متوقف کرد. پایان استفاده از انرژی «پاک» هسته‌ای و پیشنهاد مشارکت در گسترش زرادخانه تسلیحات اتمی اروپا، توجه کارشناسان و روزنامه‌نگاران را در اروپا و آمریکا برانگیخته است.

برچسب ها :آلمان ، اروپا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.