به گزارش اطلاع با ما به نقل از خبر فوری، رسانه تلگراف در گزارش ۲۳ ژوئن خود مدعی شد حمله سایبری به چهار بانک ایرانی از سوی اسرائیل انجام شده باشد.طبق اعلام این گزارش، این حمله بلافاصله پس از اعلام دونالد ترامپ درباره دسترسی ایران به بخش اولیه ۶ میلیارد دلار دارایی نفتی مسدودشده در قطر انجام شده است.کارشناسان امنیتی در اسرائیل به تلگراف گفتهاند گروه هکری «گنجشک درنده» که یک گروه منتسب به عملیات سایبری اسرائیل است، احتمالا مسئول این حمله باشد.
رونن سولومون، مشاور سابق واحد اطلاعاتی وزارت دفاع اسرائیل، در گفتوگو با تلگراف تاکید کرد:گنجشک درنده مرتبط با واحد ۸۲۰۰ ارتش اسرائیل است و بهعنوان پوششی برای فعالیتهای اسرائیل شناخته میشود. یک منبع امنیتی دیگر نیز به تلگراف گفته زمانبندی عملیات نشان میدهد هدف احتمالی، خرابکاری در توافق بوده است.گروه «گنجشک درنده» نخستین بار در سال ۲۰۲۱ با ایجاد اختلال در شبکه ریلی ایران شناسایی شد و سپس حملاتی به سیستمهای سوخت، کارخانه فولاد خوزستان و بانک سپه انجام داد. در پایان گزارش تلگراف تصریح شده که تایید رسمیدرباره این حمله وجود ندارد و مقامهای اسرائیلی معمولا در این باره اظهار نظر نمیکنند.
این گزارش بر پایه بررسیهای تحریریه اطلاع باما و مرور دادههای منتشرشده در رسانههای کشور تنظیم شده است.
Δ