کد خبر : 10566
تاریخ انتشار : جمعه ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۴

ایران از واردات واکسن پنوموکوک و روتاویروس بی‌نیاز می‌شود

ایران از واردات واکسن پنوموکوک و روتاویروس بی‌نیاز می‌شود
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از آغاز احداث مرکز تولید واکسن‌های پنوموکوک و روتاویروس در مجتمع تولیدی، تحقیقاتی انستیتو پاستور ایران خبر داد که کشور را از واردات این واکسن ها بی‌نیاز می‌کند.

ایران از واردات واکسن پنوموکوک و روتاویروس بی‌نیاز می‌شود

به گزارش اطلاع با ما به نقل از  تسنیم، بهرام عین اللهی در حاشیه بازدید از بخش‌های مختلف مجتمع تولیدی، تحقیقاتی انستیتو پاستور ایران از آغازاحداث مرکز تولید واکسن های پنوموکوک و روتاویروس در این مجتمع خبر داد و گفت: این دو واکسن وارداتی بودند که با بهره‌برداری از این مرکز به‌زودی از واردات این واکسن‌ها بی نیاز خواهیم شد.

وزیر بهداشت با بیان این که ساخت این مرکز از سال گذشته در مجتمع تولیدی، تحقیقاتی انستیتوپاستور آغاز شد، افزود: کار احداث این مرکز تاکنون 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و امیدواریم تا سال آینده شاهد بهره برداری از آن باشیم، زیرا واکسن‌ یک محصول راهبردی است و باید در تولیدات آن خودکفا باشیم.

عین اللهی درباره پروژه ساختمان در دست احداث “سلمان فارسی” در این مجتمع نیز گفت: کار ساخت پروژه سلمان فارسی که علاوه بر یک مرکز تحقیقاتی و آزمایشگاهی دارای بخش‌های اداری نیز خواهد بود در 4 بلوک و 24 هزار متر مربع از سال 96 شروع شده و تاکنون 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

عین اللهی افزود: برای تکمیل و تجهیز این پروژه که پس از اتمام، میزبان بخش زیادی از کادر تخصصی، اداری انستیتوپاستور خواهد بود به 1300 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وزیر بهداشت در پایان از تلاش‌های صورت گرفته در انستیتوپاستور به ویژه در زمینه تکمیل این دو پروژه مهم قدردانی کرد.

این گزارش بر پایه بررسی‌های تحریریه اطلاع باما و مرور داده‌های منتشرشده در رسانه‌های کشور تنظیم شده است.

کانال اطلاع باما در تلگرام

برچسب ها :ایران ، واکسن‌

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.