کد خبر : 93050
تاریخ انتشار : شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 15:51

مبارزه‌ محمدرضا پهلوی با اصل چادر در زمان آزادی اجرای قانون آزادی پوشش

مبارزه‌ محمدرضا پهلوی با اصل چادر در زمان آزادی اجرای قانون آزادی پوشش
در ۹ دی ۱۳۵۵، سندی به تصویب دولت و شخص شاه رسید که در آن ضمن «حقیرکننده» خواندن پوشش چادر، در سه بخش اقدامات درازمدت، کوتاه‌مدت و جنبی، راهکار‌هایی برای مبارزه با چادر و حجاب اسلامی پیشنهاد شده بود.

به گزارش اطلاع با ما   عالیه سادات: در ۹ دی ۱۳۵۵، سندی به تصویب دولت و شخص شاه رسید که در آن ضمن «حقیرکننده» خواندن پوشش چادر، در سه بخش اقدامات درازمدت، کوتاه‌مدت و جنبی، راهکار‌هایی برای مبارزه با چادر و حجاب اسلامی پیشنهاد شده بود.
ممنوع کردن چادر برای دانش‌آموزان و دانشجویان، ممنوعیت استفاده از چادر برای زنان کارمند، محرومیت زنان چادری کارمند از دسترسی به مقام وموقعیت‌های مختلف، ممنوعیت ورود زنان چادری به وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی، ممنوعیت مسافرت زنان چادری با شرکت هواپیمایی ملی ایران و…، بخشی از پیشنهاد‌های کوتاه‌مدت این سند است. این سند همچنین تاکید ویژه‌ای بر همکاری وسایل ارتباط جمعی و رسانه‌ها برای جایگزین کردن مانتو و روسری به جای چادر داشته است.

در نظر بگیرید پوششی را شخص شاه حقیر می‌خواند که لباس مرسوم زنان ایرانی بوده و نشانه ایرانیت بود و شاه مدعی ایرانیت و ایران باستان و جشن‌های باستانی بود. این طایفه حتی از ایرانیت هم حجاب را حذف می‌کنند.

بی‌حجابی فساد را کم می‌کند؟

 

 

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.