کد خبر : 81649
تاریخ انتشار : یکشنبه 27 اسفند 1402 - 22:54

شعار حج ۱۴۰۳ مشخص شد

شعار حج ۱۴۰۳ مشخص شد
«حج؛ قرآن محوری، همدلی و اقتدار امت اسلامی و دفاع از فلسطین مظلوم» به عنوان شعار حج ۱۴۰۳ انتخاب و اعلام شد.

به گزارش اطلاع با ما  به نقل از دنیای اقتصاد، آخرین نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت در سال ۱۴۰۲ امروز به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تشکیل و آخرین اقدامات انجام شده درباره حج پیش رو و سفر‌های زیارتی عتبات بررسی و شعار حج ۱۴۰۳ اعلام شد.

در این نشست که رئیس، معاونان و تعدادی از مدیران سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری حضور داشتند «حج؛ قرآن محوری، همدلی و اقتدارامت اسلامی و دفاع از فلسطین مظلوم» به عنوان شعار حج آینده انتخاب و اعلام شد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت دراین باره گفت: پس از بررسی‌های کارشناسی و با توجه به محور‌ها و توصیه‌های مؤکد رهبرمعظم انقلاب اسلامی در خصوص انس با قرآن و همچنین شرایط جهان اسلام و بویژه فلسطین و مشورت‌های انجام شده شعار حج ۱۴۰۳ انتخاب شده است.

حجت الاسلام والمسلمین نواب افزود: در انتخاب این شعار چالش‌های مهم جهان اسلام و امت اسلامی و بویژه مردم مظلوم فلسطین و حمایت از مبارزات آنان علیه اشغالگران صهیونیست و آثار عملیات طوفان الاقصی در زنده نگاه داشتن قضیه فلسطین مدنظر قرار گرفته چرا که ظلم و ستمی که امروز توسط رژیم اشغالگر قدس اتفاق افتاده، بی سابقه است.

در ادامه این نشست، آخرین اقدامات انجام شده در حوزه اجرایی حج پیش رو و برنامه ریزی‌ها برای اعزام‌های عتبات نوروزی و ماه رمضان مطرح و بررسی شد و حمید رضا محمدی معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت از تشکیل کاروان ۲۳ روزه ویژه رمضان برای سفر زمینی به عراق و استقبال زائران خبر داد.

همچنین غلامرضا رضایی معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت از سفر اخیر خود و هیئت همراه به عربستان و پیگیری‌ها در زمینه‌های مسکن، نقل شهری و بین شهری، پرواز و مشاعر گزارش داد و گفت: با وزارت حج و عمره عربستان به صورت مستمر در ارتباط هستیم تا زمینه اعزام زائران طبق برنامه ریزی‌های انجام شده در موعد مقرر فراهم شود.

موانع حج عمره برداشته شده است/ دست‌یابی به حافظان چند جزئی قرآن کریم

در این نشست، سید عباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت نیز گفت: این مجموعه در ایام تعطیلات نوروزی بی وقفه امور حج و عتبات کاروان‌های اعزامی را پیگیری خواهد کرد و ان شاءالله با همراهی مرکز پزشکی معاینات زائران حج ۱۴۰۳ طبق برنامه انجام می‌شود و زمینه برای اقدام‌های بعدی مهیا خواهد شد.

برچسب ها :حج ، مقام معظم رهبری

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.