کد خبر : 90135
تاریخ انتشار : چهارشنبه 29 فروردین 1403 - 20:13

بقیع نگو غم‌ خانه شیعیان بگو ، بقیع نگو سالها مبارزه شیعیان بگو

بقیع نگو غم‌ خانه شیعیان بگو ، بقیع نگو سالها مبارزه شیعیان بگو
هشتم شوال یا یوم الهدم روز سختی برای شیعیان است، چرا که دشمن وهابی کمر برای تخریب قبور منوره ائمه و بزرگان شیعه کرده است...

به گزارش اطلاع با ما  عالیه سادات: هشتم شوال یا یوم الهدم روز سختی برای شیعیان است، چرا که دشمن وهابی کمر برای تخریب قبور منوره ائمه و بزرگان شیعه کرده است، بعضی از منابع از دستکاری انگلیس در این تخریب اطلاع داده‌اند.اما بنای وهابیت بر مبارزه آشکار با تشیع است و هر چه که باعث تقویت و انجسام تشیع می‌شود را از بین می‌برد. تخریب‌ وهابیان منحصر به بارگاه‌ها نبود. آنان افزون بر ویرانی قبور، محله بنی‌هاشم که خانه‌ی ائمه چون خانه امام سجاد (علیه‌السّلام)، خانه امام صادق (علیه‌السّلام)، مشربه‌ ام ابراهیم، مسجد فاطمه و بیت الاحزان را نیز ویران کرده و دل شیعیان را سوزانده‌اند و تلاش کرده‌اند تاریخ شیعه را منهدم کنند.

اسلام ستیزی که نماز هم می‌خواند

این حادثه که مقارن با ماه‌های آخر حکومت قاجار بود برای افکار عمومی ایران بسیار سخت بود تا جایی که روزنامه دیلی تلگراف چاپ لندن نوشته است: خبر بمباران مدینه هیجان سختی در ایران تولید نمود تا جایی که بلافاصله در مجلس مورد بحث قرار گرفته و از سیاست دولت استیضاح به عمل آمد رضاخان اظهارداشت که او قبلاً مداخله نموده و از ابن سعود جداًً خواستار گردید تا از هرگونه جسارت و بی‌حرمتی نسبت به قبور ائمه بقیع خودداری نماید. همچنین دولت ایران به دنبال اتحاد کشورهای اسلامی و حمله به عربستان و تشکیل دولت جدید متحد بود‌ه‌اند.

اما با همه دشمنی‌ها روزی شیعه در این مبارزه پیروز شده و قبوراهل بیت را نیز بازسازی کرده وحرم حضرت زهرارا خواهدساخت.

 

برچسب ها :شیعه ، قاجار

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.