کد خبر : 93687
تاریخ انتشار : دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - 22:25

وزیر علوم:

شخصیت علمی کشور متوازن نیست

شخصیت علمی کشور متوازن نیست
محمدعلی زلفی‌گل گفت : امروز داوطلبان کنکور در رشته علوم تجربی بیش از ۵۰۰ هزار نفر و در رشته ریاضی حدود ۱۰۰ هزار نفر هستند؛ این امر شخصیت علمی کشور را از حالت متوازن خارج می‌کند.

به گزارش اطلاع با ما  به نقل از واحد مرکزی خبر، تحقیقات و فناوری در آیین بزرگداشت استاد فقید کریم مجتهدی گفت: مقام معظم رهبری در دیدار با دانشجویان وظیفه دانشگاه‌ها را تولید علم، تولید عالم، تربیت عالم و جهت دهی به علم و عالم دانستند؛ به همین دلیل علما در جامعه و تمدن ما از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند.
محمدعلی زلفی‌گل افزود: مراسم گرامیداشت مقام دانشمندان سبب توسعه فرهنگ قدرشناسی و تکریم کسانی است که برای دانایی‌محور کردن جامعه زحمت کشیده‌اند.
وی همچنین بر راه اندازی تالار افتخارات در دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها با هدف ایجاد امید به آینده در دانشجویان و نسل آینده تأکید کرد.
وزیر علوم در ادامه اهمیت علوم انسانی و علوم پایه را یادآور شد و گفت: باید به شخصیت متوازن علمی کشور توجه کنیم؛ امروز یک‌دوم دانش‌آموزان رشته علوم تجربی را انتخاب می کنند تا در آینده مشاغل پرطرفدار داشته باشند. داوطلبان کنکور در رشته علوم تجربی بیش از ۵۰۰ هزار نفر و رشته ریاضی حدود ۱۰۰ هزار نفر هستند. این امر شخصیت علمی کشور را از حالت متوازن خارج می کند.
زلفی‌گل از استادان و اعضای هیئت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی خواست با انجام یک طرح تحقیقاتی و بنیادین عمیق ملی و فراملی، راهکاری برای متوازن نمودن شخصیت علمی کشور بیابند.

 

در «وعده صادق» ۱۰ کشور به اسرائیل کمک پدافندی کردند

وی در ادامه از وجدان‌های بیدار جامعه دانشگاهی کشور به دلیل محکومیت حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه و همراهی با جوامع دانشگاهی دیگر کشورها تقدیر کرد.

لازم به یادآوری است که مرحوم دکتر «کریم مجتهدی» از فیلسوفان به نام و استاد بازنشسته گروه فلسفه دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران و از چهره‌های ماندگار کشور بود که در دی ماه سال ۱۴۰۲ دار فانی را وداع گفت.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.